פינת הגולש הצעיר: סדרת 'חלום הקיץ שלי' – אטלנטה (4) / גילעד זריצקי (בן 16, מלהבים)

פינת הגולש הצעיר: סדרת 'חלום הקיץ שלי' – אטלנטה (4) / גילעד זריצקי (בן 16, מלהבים)

חלק קודם בסדרה *לינק*

לאטלנטה היתה עונה טיפוסית לקבוצה צעירה בבניה, הראו פוטנציאל (בעיקר טריי יאנג) אבל בעיקר הפסידו. בתחילת העונה הם איבדו את ג'ון קולינס, השחקן השני הכי טוב בקבוצה, בגלל שימוש בסמים לא חוקיים. לקראת הטרייד דדליין הם החליפו את אלן קראב בג'ף טיג, ובדדליין עצמו השתתפו בטרייד ענק בן 4 קבוצות בו קיבלו את קלינט קפלה וננה עבור אוון טרנר, בחירת סיבוב ראשון (2020 ברוקלין) ובחירת סיבוב שני (2024 גולדן סטייט). את העונה הם סיימו עם מאזן של 20 ניצחונות ו-47 הפסדים.

יאנג, שפתח באול-סטאר כבר בעונתו השניה (!), על חוזה רוקי עד 2022. בתור ה-GM עלי לנצל את הזמן לחזק את הקבוצה עם כוכבים נוספים לפני חוזה המקסימום שיקבל. שאר השחקנים המשמעותיים על חוזה רוקי או חוזים נגמרים, למעט קפלה (18.5 מיליון לעונה ל-3 העונות הקרובות) ודדמון (13 מיליון לעונה עד 2022), כלומר יש מספיק מרווח מתחת לתקרה. בקיץ הקרוב אין שמות גדולים פנויים, ולכן הייתי שומר את התקרה פנויה לקראת הקיץ של 2021. בקיץ הקרוב הייתי משקיע מאמץ בגיוס כמה שיותר שחקנים מנוסים חופשיים לחוזים קצרים על מנת להשתפר כבר השנה ולאותת לכוכבים של קיץ 2021 שנבנית פה קבוצה מיוחדת, תוך כדי שמירת גמישות מקסימלית. הייתי מנסה להחתים את גורן דרגיץ בן ה-34 לעונה על 10-15 מיליון. דרגיץ יהיה פליימייקר מצוין מהספסל ומנהיג עם נסיון לקבוצה הצעירה. די ג'יי אוגוסטין עשוי להיות אופציה זולה יותר שמביאה תכונות דומות, ואפשרות שלישית היא להחזיר את ג'ף טיג. ג'ו האריס, קלעי מוכח מהספסל שירוויח 10-15 מיליון, יכול לתרום לטור הנצחונות. אפשרויות נוספות לחיזוק הן להחזיר את פול מילסאפ לקבוצה שבה כיכב עבור 10 מיליון, ולהחזיר את דיאנדרה במברי, שמסיים חוזה הקיץ בקבוצה עבור 5 מיליון.

עמדה 1 ו -4 תפוסות לשנים הקרובות עם הכוכבים העולים יאנג וקולינס. בסנטר, אנחנו מסודרים עם קפלה, וב-3 אני מתכנן על פריצה של אחד מהרוקיז המבטיחים האנטר או ראדיש. למרות גילו הצעיר (21), לפי דעתי, לקווין הורטר, ה-2 הפותח, אין מספיק פוטנציאל כדי להיות שחקן פותח בקונטנדרית. בדראפט אחפש פליימייקר שני שיוכל לפתוח לצד יאנג, להוריד ממנו חלק מהפליימייקינג ולחפות עליו בהגנה. הבחירה שלנו עלולה ליפול עד לבחירה שמינית. אם יהיה לנו מזל בהגרלה, נבחר את אנטוני אדאורדס, ה-2 הכי טוב בדראפט. אם אדאורדס כבר לא יהיה זמין אבחר את קיליאן הייס, קומבו גארד מאולם (Ulm) בגרמניה, סקורר טוב, מוסר טוב, מהיר ופוטנציאל הגנתי. אם לא נצליח להשיג את הייס, האפשרות הבאה תהיה טייריס הליברטון, הסופומור מאיווה סטייט, רכז גבוה ויעיל (50-40-80 FG/3PT/FT), בעל מסירה מצוינת, והגנה טובה. בסיבוב השני, יוכלו להשתמש בבחירה של יוסטון (כרגע הבחירה ה-52) את ים מדר, רכז עתידי מחליף (בעיקר בגלל ציונות ואני לא באמת מכיר את השחקנים הרלוונטיים לבחירות הנמוכות של הסיבוב השני).

לסיכום, לקראת עונה הבאה, הקבוצה תתבסס על יאנג, אדאורדס\הייס\הליברטון, האנטר, קולינס, וקפלה.

מהספסל יעלו דרגיץ'\אוגוסטין\טיג, הורטר, האריס\במברי, רדיש, דדמון\ברונו פרננדו. אני מקווה שנצליח להשתחל לפלייאוף בשנה הבאה, ולהיות שחקנים פעילים בשוק השחקנים בקיץ 2021. עם קבוצה צעירה ומלאה בפוטנציאל, אני צופה שנהפוך לקבוצה מפחידה בתוך כמה שנים בודדות.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
32 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin

תודה גלעד, קבוצה מעניינת.
.
לדעתי יאנג, בשיאו, יהיה גירסא פחות טובה של סטף, וזה לא באמת מספיק בשביל ללכת עד הסוף. קולינס זה סבבה, ואולי גם האנטר וראדיש, אבל לדעתי הם צריכים לאגור עוד כשרונות כדי להפוך לכח משמעותי בליגה.
.
קשה לי לראות כוכבים מגיעים לשם, למעט בתרחיש "הגליה" נוסח קוואי, אז לדעתי יצטרכו עוד כמה שנים של בחירות נכונות בדראפט, והטיימליין ידחה בהתאם.
.
לכן הייתי מוותר על קפלה ודדמון, למרות שהם מתאימים לא רע ליד יאנג, ומנסה להשיג עבורם צעירים נוספים ובחירות.
.
כמו שהם היום הם בהחלט יכולים להגיע לפלייאוף במזרח בשנה הבאה, אבל לא חושב שזה יקדם אותם באופן משמעותי לשנים הבאות.

חגי "התותח" ניסני
Editor
20 ביולי 2020 11:11

כמה שאוהבים להשוות בין סטף ליאנג הם 2 שחקנים מאוד שונים. לסטף יש קליעה שכנראה ליאנג לא תהיה בחיים. זה נכון גם מטווח ה3 וגם בקירבת הסל.
מצד שני ליאנג יש דברים שאפילו שהוא בעונה השניה שלו בליגה הוא כבר עכשיו עולה על סטף וזה ניהול משחק ברמה עליונה, יציאה מהמקום שמצריכה לא פעם לשמור עליו עם דאבל ואפילו טריפל טים ויכולת מעולה לסחוט עבירות. היכולת שלו כאשר הוא פוגש הגנות חזקות לא נופלת ולפעמים אפילו עולה על הממוצע שלו.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin

בנוגע להתקפה – בכל הקשור לניהול משחק לסטף יש יחס אס'/איבודים טוב יותר (גם אם לא בהרבה), וזה למרות ששיחק הרבה יותר ברמות הגבוהות, אבל אני יכול לקבל שיתכן שיש ליאנג יתרונות אחרים, גם אם הם לא "מקזזים" את היתרון של סטף בקליעה. בנוגע להגנה – יאנג, בינתיים, מגן גרוע מסטף – 3.9 ריב', 1 חט' למשחק בהשוואה ל 4.5 ריב', ו1.7 חט' למשחק של סטף, ושוב – הנתונים של סטף כוללים הרבה מאד משחקים ברמות הגבוהות.
כך שאני מסכים איתך שהם שחקנים שונים, אבל שוב – לפחות נכון לעכשיו יאנג פחות טוב ולכן אני לא חושב שיוכל להוביל לרמות הגבוהות ביותר בשנים הקרובות ו/או עם הסגל הקיים. הם צריכים להשיג עוד כשרון.

Wild pants
Wild pants
20 ביולי 2020 14:07

פרי אינטרס יכולים ללכת לשם מאותה סיבה שקוואי הלך לקליפרס: משפחה
ג׳ורג׳יה לפחות הפוטבול ידועה כמדינה של אתלטים ויצאו משם המון כוכבים

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin
Reply to  Wild pants

נראה לי שאם המשפחה שלך היא משוק אטרקטיבי זה מחזק את הרצון לחזור הביתה
😉
אבל אני מסכים שזה יכול להיות שיקול. יש לנו מושג כמה פרי אייג'נטס משמעותיים בשנים הקרובות נולדו/גדלו בג'ורג'יה?

עידו גילרי
Admin
20 ביולי 2020 14:18

יש לזה כמעט אפס השפעה.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin

שכחתי לציין את הפלוס מינוס:
אופנסיב – סטף 6, יאנג 4.1, דיפנסיב – סטף 0.4, יאנג מינוס 2.6.

חגי "התותח" ניסני
Editor
20 ביולי 2020 14:59

אני עונה כאן.
.
קודם כל אני לא יודע למה אתה מתכוון בלשחק ברמות גבוהות. העונה הסדירה היא עונה סדירה ואלו המספרים שצריכים להיות מדוברים. להשוות את מספרי הפלייאוף של סטף למשהו זה לא אפשרי כרגע כי באמת יאנג עוד לא שיחק שם (אם אני מבין אלו הרמות הגבוהות שאתה מדבר עליהן)
.
יחס אסיסטים איבודים – זה גם משהו שהוא מאוד תלוי בקבוצה. איכות האסיסטים של יאנג היא גבוה מאוד והוא מסר הכי הרבה אסיסטים לאזור הטבעת העונה(בוא נזכיר שהוא בילה לא מעט דקות עם דמיאן ג'ונס, אלכס לן, ברונו פרננדו. אלו חברה שנכון להיום לא עושים המון מבחינה התקפית וחיים על הלובים שיאנג היה משחיל להם. ויש את ג'אברי פרקר שהוא מבחינה התקפית שחקן ליגה לגיטימי ואת ג'ון קולינס)
.
ברור שכיום סטף שחקן טוב יותר אני לא חושב שיש על זה שאלה. ברור גם שסטף גם שחקן טוב יותר מלוקה נכון להיום, ולדידי גם על זה אין שאלה בכלל. אבל זה לא אומר שלשניהם אין יכולות כבר כיום שלסטף אין וכנראה שגם לא יהיו.
כל נתוני ה+/- כאשר באים להשוות ברמה מקרוסקופית כמו שאתה רוצה הם בעיתיים במקרה הטוב.
לא צריך כמעט נתונים בשביל להבין שסטף עם כמה שהוא שומר לא משהו טוב בהרבה מיאנג. יאנג כיום שומר לא טוב – בעיקר כשזה מגיע לפיק&רול. שם זו נקודת תורפה ענקית שלו.

Jonathan
Editor
21 ביולי 2020 14:48

דווקא בנוגע לקליעה של טריי יאנג השמיים הם הגבול.
הוא צריך להשתפר המון בהגנה כדי להגיע איפשהו קרוב לסטף (וסטף לא מגן אישי ענק) ואני לא רואה אצלו כרגע שום סוג של התנהגות של מנהיג, אבל אולי יש יותר ממה שהעין רואה. ומספרים ענקיים לא מבטיחים אליפויות או אפילו נצחונות. תשאלו את ראסל ווסטברוק ואפילו את קווין לאב בתקופתו במינסוטה (מה היה שם? 15 ריבאונדים לצד 25 נקודות?)

gilad zaritsky
20 ביולי 2020 21:55

את דדמון והחוזה שלו לא חושב שיהיה פשוט להעביר, בטח לא תמורת נכסים. לגבי קפלה. אפשר להמשיך להיות קבוצה גרועה ולהיבנות דרך הדראפט. אבל אני חושב שקבוצה מנצחת בונים דרך ניצחונות. היסטורית, קבוצות שניסו לבנות אך ורק דרך הדראפט לא הצליחו לבנות קבוצות עלית. הייתי מנסה לבנות קבוצה חזקה סביב הצעירים, כך שבסיום חוזה הרוקי, יהיה ניתן לעלות מעל התקרה. יאנג כבר הצהיר שנימאס לו להפסיד, בתור ה-GM אני חושב שצריך להשאיר את הכוכב צעיר שמח.

רועי ויינברג
Admin
20 ביולי 2020 10:20

קבוצה לא רעה, אבל צריכה להתקדם משמעותית בהגנה. אני חושב שהוארטר יפתח לצד יאנג כי הוא היה טוב העונה, במיוחד בחצי השני שלה (14 נקודות ב-39.4% מהשלוש עם 4.6 ריב' ו-4.1 אס' ב-34 המשחקים האחרונים של העונה, לעומת 9.4/3.2/3.4 ב-22 הראשונים). אחת השאלות הגדולות היא התיאום בין קולינס לקפלה שיכריח את קולינס לשחק מחוץ לצבע, אבל יאפשר לאטלנטה לשחק עם שותף פיק-נ'-רול טוב ליאנג וגבוה שיכול לסיים בצבע בכל 48 הדקות. למרות זאת, הם לא יגיעו לשום מקום בלי השיפור ההגנתי.

gilad zaritsky
20 ביולי 2020 21:56

לדעתי השיפור של הורטר לא אמיתי, ומזכיר לי את ה-"ג'וש ג'קסון אפקט" https://www.youtube.com/watch?v=nqfn_W1O7WQ

לגבי קפלה וקולינס אני מכוון להשאיר אותם ביחד, לפחות לכמה משחקים כדי להבין איך הם משתלבים ביחד. אני מסכים שיש סיכוי טוב שנצטרך להעביר אחד מהם.

עידו גילרי
Admin
20 ביולי 2020 22:12
Reply to  gilad zaritsky

רק שאין שום דמיון.

עידו גילרי
Admin
20 ביולי 2020 10:46

ההוקס הם השחקן המשמעותי בשוק החופשי השנה והרבה ייקבע על פי המהלכים שלהם.
לדעתי זו תהיה טעות לשמור את כל המקום שיש להם לשנה הבאה כי זה ישאיר אותם קרחים כשתהיה תחרות חזקה בהרבה. יש להם הזדמנות מצויינת לחזק משמעותית את הסגל בנקודות הבעיתיות.
אם הבנתי נכון את מה שההנהלה שלהם מדברת עליו אז אם זה קולע הם הולכים על זה. מהבחינה הזו ג'ו האריס אופציה נהדרת לטעמי וגם ברטנס בטח יהיה על הכוונת. השאלה היא האם הם הולכים על גלינארי. לטעמי הוא מאד יכול להתאים להם הבעיה היא הגיל (והפציעות).

gilad zaritsky
20 ביולי 2020 21:56
Reply to  מנחם לס

חוץ מהפציעות והגיל, אני חושב שגלינרי יעדיף לחתום בקבוצה מנצחת, אולי מיאמי.

חגי "התותח" ניסני
Editor
20 ביולי 2020 12:05

תודה גלעד.
.
עקבתי אחריהם השנה באדיקות יש כמה נקודות שטעונות שיפור
.
הגנה – הם פשוט נראו זוועה. אם מישהו חושב שיאנג מגן חלש שיראה את הורטר. אני לא חושב שהוא יכול לשחק בחמישייה כלשהי בליגה עם הגנה כזו. כל בידוד עליו נגמר בלייאפ.
אבל ההבאה של קפלה אמורה לשפר את הצד הזה.
.
הם חייבים עוד מנהל משחק משמעותי. יש נפילה סופר משמעותית האופנס רייט עם יאנג על המגרש הוא 111.2 כשיאנג לא על המגרש הוא 95.7 לדעתי זה הפער הכי גדול בליגה מבחינה התקפית העונה. דראגיץ' זו אופציה אבל הוא כבר ישיש. הצעתי את זה כמה פעמים אני הייתי מנסה להביא את ואן פליט גם במחיר יקר שהוא גם שומר טוב וגם יכול לשחרר את יאנג לשחק אוף דה בול. אופציה נוספת היא לסחור בבחירה גבוהה תמורת שחקן סטייל דז'ונטה מארי כי יש גבול כמה חבורה של שחקנים צעירים אפשר להחזיק בקאדר. עם 4 שומרים חזקים הקושי של יאנג יורגש פחות

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor

ואן וליט אחלה, אם ירצה לעזוב את טורונטו משום מה. אתה חושב שאטלנטה יהמרו על קו אחורי כזה קטן?
מה הסיכוי שניו אורלינס לא ישוו *כל* הצעה על ברנדון אינגראם?

חגי "התותח" ניסני
Editor
20 ביולי 2020 13:32

לא חושב שברמת הגארדים האורך הוא כל כך משנה כמו החוזק (ואן פליט מוצק ביותר) המאמץ והזריזות. הם לא צריכים לשמור על שחקני כנף בסוף. לכן גם אם הם קטנים יש להם חיפוי מאחור של קפלה האנטר/רדיש וקולינס.
.
לגבי אינגרם אני מאמין שנ"א תשווה כל הצעה, אבל גם אם לא למה ההוקס צריכים אותו? הוא שחקן שצריך את הכדור ביד בשביל לפרוח, ועל העמדה שלו יש להם כבר 2 שחקני כנף מאוד מגוונים (רדיש נגיד מתאים מאוד למשחק מהיר והאנטר למשחק עומד יותר)

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor

אני חושב שעדיף לקבוצות להסתכל על כישורים ומה שחקן עושה מאשר למדוד תכונות פיזיות וללכת, אבל מומחי הדראפט כל פעם מחדש טוענים שאני טועה. או בדרך אחרת – השאלה היא אם אטלנטה ירצו לעשות דבר כזה, אם נגיד יש איזשהו תקדים, פחות אם זה אפשרי (ואני בהחלט מסכים וחושב שאפשרי).
.
כי אינגראם בכל זאת מנהל משחק יותר טוב מהצמד וגם מגן לא רע. ומהאפשרויות הקיימות הקיץ, הוא לא בחירה כל כך גרועה.

עידו גילרי
Admin
20 ביולי 2020 13:50

וגם ישאר בניו אורלינס.

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor

אז… 1 למוח אנושי לא מסוגל לקלוט כאלו מספרים, כשהציפור תסיים לשחוק את ההר וכו'?

חגי "התותח" ניסני
Editor
20 ביולי 2020 14:35

אני חושב שמה שקורה עכשיו בטורנטו לא רחוק מאוד מזה. לאורי לא גדול בהרבה מיאנג. גם כאשר הקליפרס משחקים עם לו וויליאמס ובברלי הם די צנומים.

רועי ויינברג
Admin
20 ביולי 2020 15:58

לטורונטו יש בקו הקדמי את אוג'י אנונבי, פסקל סיאקם, מארק גאסול וסרג' איבקה. כולם ארוכים מאוד ויכולים לחפות על שני הגארדים הקטנים והפיזיים שלהם, להוקס אין את זה

חגי "התותח" ניסני
Editor
20 ביולי 2020 17:23

להוקס יהיו מאחור את האנטר קולינס וקאפלה. נכון שזו לא אותה האמה אבל זה פרונט קורט שבהחלט יכול לספק חיפוי טוב

gilad zaritsky
20 ביולי 2020 21:58

אני לא מסכים עם ההשוואה. למרות הגודל, לאורי שחקן הגנה סביר (0.7 DBPM העונה) בעוד יאנג מתחת לכל ביקורת (-2.3).

עידו גילרי
Admin
20 ביולי 2020 22:11

dbpm הוא שקרן לא קטן עבור גארדים. למרות שאם הטענה עצמה אני מסכים.

חגי "התותח" ניסני
Editor
20 ביולי 2020 22:37

הטיעון מתייחס לגודל של יאנג. ביום שהוא יהיה שומר כמו לאורי זה יהיה יום חג

gilad zaritsky
20 ביולי 2020 21:58
Reply to  מנחם לס

להוקס יש המון פוטנציאל אבל גם הרבה אי ודאות. הם חייבים להשיג כוכב רציני שיחבור ליאנג, אחרת לא יגיע לרמת קונטנדר.